E-shop nedodal zaplacené zboží, co s tím?

Nákupy přes internet se staly nedílnou součástí našeho každodenního života. Umožňují nám pohodlně vybírat zboží z vlastního domova, často za výhodné ceny. Avšak co dělat, když náš oblíbený e-shop nedodal zaplacené zboží? V tomto článku se podíváme na několik kroků, které můžete podniknout v takové situaci.

e-shop nedodal zaplacené zboží

1. Zkontrolujte stav objednávky

Prvním krokem, který byste měli udělat, je ověřit si stav své objednávky. Většina e-shopů nabízí možnost sledování, často prostřednictvím e-mailu nebo ve vašem uživatelském účtu na jejich webových stránkách. Zkontrolujte, zda byla vaše objednávka zpracována a odeslána. Může se stát, že došlo k zpoždění v doručení, které s vámi e-shop komunikoval.

2. Kontaktujte zákaznickou podporu

Pokud zjistíte, že zboží nebylo ani odesláno, je čas kontaktovat zákaznickou podporu e-shopu. Můžete se obrátit na e-mail, telefon nebo chat v reálném čase, pokud je k dispozici. Uveďte všechny důležité informace, jako je číslo objednávky, datum objednání, popř. popis zakoupeného zboží. Při komunikaci buďte zdvořilí, ale zároveň důrazní. Zeptejte se na konkrétní důvody zpoždění, případně na předpokládaný termín doručení. Pokud vám e-shop poskytne konkrétní informace, můžete se rozhodnout, jak dále postupovat – například zda máte zájem čekat, nebo zda požádáte o vrácení peněz.

3. Prověřte obchodní podmínky

Každý e-shop by měl mít dostupné obchodní podmínky, kde jsou uvedeny informace o dodacích lhůtách, právech spotřebitelů a možnostech reklamace. Podívejte se, co e-shop uvádí v případě zpoždění dodání, zda se jedná o prodlení na straně e-shopu s dodavateli, nebo jestli je možné zboží vrátit. V každém případě nicméně pamatujte na možnost odstoupení od smlouvy.

4. Zálohujte si komunikaci

Pokud komunikujete se zákaznickou podporou e-shopu, vždy si uchovávejte veškerou dokumentaci a komunikaci. Mějte po ruce faktury, potvrzení objednávek, e-maily a zprávy. Tato dokumentace může být užitečná, pokud se situace vyvine do fáze, kdy e-shop nebude chtít dostát svým závazkům.

5. Požádejte o vrácení peněz

Pokud dodání zboží trvá nepřiměřeně dlouho a e-shop neodpovídá na vaše dotazy, neváhejte s uplatněním práva na odstoupení od smlouvy. Zákon vám dává možnost odstoupit od smlouvy uzavřené tzv. distančním způsobem do 14 dnů od jejího uzavření. Při koupi zboží mějte na paměti, že tato lhůta končí uplynutím 14 dnů ode dne převzetí zboží od dopravce. Pokud vám tak zboží nebylo vůbec doručeno, neváhejte zaslat provozovateli e-shopu oficiální odstoupení od smlouvy, ve kterém požádáte o vrácení všech zaplacených finančních prostředků (tj. i např. nákladů na dodání zboží). Pamatujte, že e-shop má povinnost vrátit peníze do 14 dnů od obdržení vašeho odstoupení od smlouvy.

6. požádejte o pomoc

Pokud máte pocit, že se situace neřeší a vaše práva jsou i nadále porušována, neváhejte se obrátit se stížností na Českou obchodní inspekci, popřípadě na Evropské spotřebitelské centrum, je-li provozovatel e-shopu z některé ze zemí Evropské unie. Využít můžete rovněž jiné organizace, které se zabývají ochranou spotřebitelů. 

Další možností je zahájit soudní řízení podáním žaloby k soudu. V takovém případě lze doporučit věc alespoň zkonzultovat s odborníkem, který vám pomůže s přípravou potřebných dokumentů, se správnou formulací Vašich požadavků, popř. vás může v předmětném soudním sporu plně zastoupit.

7. PREVENCE DO BUDOUCNA

Abyste se v budoucnu vyhnuli podobným problémům, je dobré nakupovat pouze u ověřených a spolehlivých e-shopů – pouze u takových prodejců zvažujte platbu předem, v ostatních případech požadujte vždy dodání zboží s platbou až po převzetí zboží (tzv. na dodejku). Před nákupem si přečtěte recenze, ideálně i obchodní podmínky, a zrale zvažte, zda svěřit své peníze neznámému prodejci. Mějte na paměti, že spotřebitelská ochrana není bezmezná, tím spíše v případě, kdy kupující může „naletět“ e-shopu, který od počátku neměl záměr jakékoli zboží odesílat. 

Pokud e-shop nedodá zboží, je vždy důležité jednat rychle a rázně. Máte-li podezření na nepoctivý záměr prodejce, v krajním případě je rovněž možné obrátit se na policii pro podezření z trestného činu podvodu.

MÁTE DOTAZY NEBO POTŘEBUJETE ROVNOU PRÁVNÍ ZASTOUPENÍ? NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT!

Mohlo by vás ještě zajímat

BydleníNákupy
problematický řemeslník
Problematický řemeslník: Jak se bránit a ukončit smluvní vztah?

Problematický řemeslník: Jak se bránit a ukončit smluvní vztah?

Smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje provést sjednané dílo na své nebezpečí a objednatel se zavazuje zaplatit sjednanou cenu. Ačkoliv je možné uzavřít smlouvu o dílo v jakékoli formě, tedy i v ústní, důrazně doporučujeme sjednat ji v písemné formě a to pro posílení pozice při případném vymáhání.

Celý článek

Advokátní kancelář
AZ LEGAL

Radhošťská 1942/2
130 00 Praha 3

IČO: 05030323

Powered by AZ Legal

Kontaktujete nás

+420 601 303 666

info@koukejplatit.cz

Mohlo by vás zajímat

Právní slovník »

Tématické články »

Pojištění odpovědnosti AK »

Obchodní podmínky »

Ochrana osobních údajů »

Poskytovatelem právních služeb uvedených na těchto stránkách je AZ LEGAL, advokátní kancelář, s. r. o., IČ: 05030323, zapsaná u Městského soudu v Praze, spisová značka C 257288. Ve vztahu odpovědnosti vůči klientům je naše advokátní kancelář pojištěna až do výše 50 000 000 Kč. Doklad o pojištění odpovědnosti advokátní kanceláře naleznete zde. Orgánem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je věcně příslušný, je podle platné právní úpravy ČAK www.cak.cz.